Digital Out of Home (DOOH) is tegenwoordig helemaal hot. Maar waarom eigenlijk? Dit komt eigenlijk omdat de gehele fysieke wereld zich verplaatst naar digitaal en zo ook Out of Home. Digital Out of Home is het gebruik van digitale schermen en displays voor het tonen van advertenties buitenshuis, zoals op billboards, bushokjes, treinstations, winkelcentra, luchthavens en andere openbare locaties. Deze digitale schermen maken gebruik van technologieën zoals LED, LCD of projection mapping om dynamische en visueel aantrekkelijke inhoud weer te geven. Super interessant dus als je een groot bereik wilt creëren in een super relevante context.
Toch is het wel lastig om een keuze te maken over het feit waarom je überhaupt DOOH in zou moeten en willen zetten. Daarom hebben wij een aantal redenen op een rijtje gezet.
Groot bereik en hoge impact
DOOH stelt adverteerders in staat om een groot publiek te bereiken, aangezien digitale schermen vaak op strategische locaties worden geplaatst waar veel mensen langskomen. Het trekt de aandacht van voorbijgangers en creëert een aanzienlijke impact, waardoor merken zich kunnen onderscheiden. Door geavanceerde tech oplossingen toe te voegen kun je de relevantie binnen een bepaald gebied nog verder verhogen en zorg je ervoor dat jouw advertentie nog beter geconsumeerd wordt.
Zeer aantrekkelijke content voor grote impact
DOOH maakt het mogelijk om dynamische en visueel aantrekkelijke content weer te geven. Adverteerders kunnen gebruik maken van bewegende beelden, video's, animaties en interactieve elementen om de aandacht van het publiek te trekken en een blijvende indruk achter te laten. Zelfs verschillende content per locatie, seizoen of tijdstip is mogelijk, zodat je de consument echt meeneemt in een verhaal. Door technologische slimmigheden kun je precies de juiste content op het juiste moment, op de juiste plek aan je doelgroep tonen.
Real-time optimalisatie
DOOH biedt adverteerders de mogelijkheid om campagnes in real-time te optimaliseren. Dankzij geavanceerde technologieën kunnen advertenties automatisch worden aangepast op basis van factoren zoals het weer, verkeersomstandigheden of demografische gegevens, waardoor relevante en gepersonaliseerde advertenties worden getoond.
Meetbaarheid en targeting
Net als andere vormen van digitale advertenties biedt DOOH meetbaarheid en targetingmogelijkheden. Adverteerders kunnen door slimme oplossingen de effectiviteit van hun campagnes analyseren. Zoals al eerder aangegeven kan DOOH ook worden getarget op basis van locatie, tijdstip en demografie, waardoor adverteerders hun doelgroep nauwkeuriger kunnen bereiken.
Door DOOH in te zetten, kunnen merken hun zichtbaarheid vergroten, een indrukwekkende impact creëren, relevanter zijn voor hun doelgroep en meetbaarheid en targetingvoordelen benutten. Tuurlijk is het altijd lastig de daadwerkelijke impact aan te tonen, omdat mensen niet daadwerkelijk met een scherm interacteren (althans, niet altijd), maar DOOH heeft zich al veelvuldig bewezen als kanaal om de merkbekendheid en overweging te vergroten. Door steeds meer slimme technologische oplossingen is de brand impact steeds beter in kaart te brengen.
Wil je ook DOOH inzetten voor je merk, of ben je sowieso op zoek naar het professionaliseren van je programmatic advertising strategie? Neem eens contact met ons op om te kijken of we je kunnen helpen.